Regulamin sklepu
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO AGRO-PARTS
§ 1 SŁOWNIK POJĘĆ
1. Sprzedawca -
AGRO-PARTS z siedzibą w Dragany 24A, 23-145. NIP: 713-274-23-63. REGON:
061406619.
2. Sklep - serwis internetowy
należący do Sprzedawcy, dostępny pod domeną www.agro-parts24.pl
3. Klient - każdy podmiot składający
Zamówienie w Sklepie (Konsument lub osoba nieposiadająca statusu Konsumenta).
4. Konsument - osoba fizyczna
dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej (umowy sprzedaży za pośrednictwem
Sklepu) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
(art. 221 Kodeksu cywilnego).
5. Regulamin - niniejszy regulamin.
6. Towar - rzecz ruchoma, dostępna w
sprzedaży w Sklepie.
7. Rejestracja - jednorazowa
czynność, polegająca na założeniu przez Klienta konta, dokonana z
wykorzystaniem panelu administracyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę na
stronie Sklepu.
8. Zamówienie – oświadczenie woli
Klienta zmierzające do zawarcia umowy sprzedaży Towarów na odległość za
pośrednictwem Sklepu, określające co najmniej rodzaj i liczbę Towarów.
§ 2 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Regulamin określa zasady zawarcia
i wykonania umowy sprzedaży Towarów znajdujących się w Sklepie oraz zasady
korzystania ze Sklepu.
2. Do zawarcia umowy sprzedaży oraz
korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na
dostęp do Internetu, poczty e-mail oraz przeglądarki zasobów internetowych
umożliwiającej wyświetlanie stron internetowych.
3. Koszty wynikające z korzystania z
sieci Internet przez Klienta, uzależnione są od cennika operatora
telekomunikacyjnego lub dostawcy usługi dostępu do Internetu, z którego
korzysta Klient i obciążają go osobiście.
4. Sprzedawca może porozumiewać się
Klientem, a Klient ze Sprzedawcą poprzez pocztę e-mail (biuro@agro-parts24.pl), telefonicznie
pod numerem +48 604 909 502 (od poniedziałku do piątku od
godz. 8.00 do 16.00) oraz pisemnie listem.
5. Wszelka korespondencja
elektroniczna wysyłana przez Sprzedawcę podlega ochronie antywirusowej i
kierowana jest wyłącznie do określonego Klienta.
6. Przedmiotem sprzedaży są Towary
prezentowane przez Sklep w chwili składania Zamówienia.
7. Ceny prezentowane na w Sklepie
podawane są w polskich złotych i zawierają podatek VAT. Ceny nie obejmują
kosztów dostawy.
8. Sprzedawca dokonuje sprzedaży za
pośrednictwem Sklepu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz do wybranych
krajów na terenie Europy, wymienionych na stronie Sklepu w zakładce KOSZT DOSTAWY.
9. Wszystkie Towary prezentowane w
Sklepie są nowe i wolne od wad.
10. Sprzedawca ma
prawo do zmiany ceny Towarów, wprowadzania oraz wycofania Towarów, udzielania
rabatów na poszczególne Towary oraz przeprowadzania i odwoływania promocji. Nie
ogranicza to jednak w żaden sposób praw nabytych przez Klientów; tj. zmiany nie
dotyczą Zamówień, które zostały złożone.
11. Do sprzedaży
promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba Towarów i
realizacja Zamówień następuje według kolejności wpływania zamówień na te
Towary, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży.
12. W celu
umożliwienia pełnego korzystania ze wszystkich możliwości Sklepu, Klient może
dokonać Rejestracji. Rejestracja jest jednorazowa, dobrowolna i nie jest
konieczna do składania Zamówień w Sklepie. Kolejne Zamówienia realizowane są na
podstawie logowania Klienta do Sklepu.
13. Zakazuje się
osobom korzystającym ze Sklepu (w tym Klientom) zamieszczania w nim treści
bezprawnych.
§ 3 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
1. Sprzedawca umożliwia składanie
Zamówień poprzez wypełnienie interaktywnego formularza w Sklepie.
2. Złożenie Zamówienia stanowi
złożenie przez Klienta w stosunku do Sprzedawcy oferty zawarcia umowy sprzedaży
Towaru, będącego przedmiotem Zamówienia.
3. W celu złożenia Zamówienia należy
dodać wybrany Towar poprzez funkcję „Koszyk”, a następnie postępować zgodnie z
dalszymi informacjami wyświetlanymi na stronie Sklepu, aż do kliknięcia
przycisku „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty. Zamów”.
4. Po złożeniu Zamówienia Klient
otrzymuje niezwłocznie (w terminie 1 dnia roboczego) poprzez e-mail
potwierdzenie złożenia Zamówienia, zawierające informację o wszystkich
istotnych warunkach umowy sprzedaży Towaru.
5. Składając Zamówienie Klient w
mailu potwierdzającym złożenie Zamówienia otrzymuje link, którego kliknięcie
przez Klienta jest niezbędnym warunkiem przyjęcia przez Sprzedawcę Zamówienia
do realizacji. Efektem kliknięcia w powyższy link jest wyświetlenie się
informacji na stronie Sklepu o potwierdzeniu Zamówienia, tj. przyjęciu
Zamówienia przez Sprzedawcę do realizacji i zawarciu umowy sprzedaży Towaru
zgodnie z Zamówieniem.
§ 4 PŁATNOŚCI
1. Sprzedawca udostępnia następujące
sposoby płatności za Towar:
·
przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy w Bank Zachodni WBK w numer konta:
34 1090 2688 0000 0001 1906 6435; w tytule płatności wystarczy podać numer
Zamówienia,
·
gotówką za
pobraniem przy odbiorze od kuriera (dotyczy tylko zamówień realizowanych na
terenie Polski),
·
za
pośrednictwem systemów elektronicznych płatności dotpay.
2. Klient dokonujący zapłaty
przelewem, za pośrednictwem systemów płatności elektronicznych powinien
zapłacić za Towar wraz kosztami dostawy w terminie 5 dni roboczych od chwili
zawarcia umowy sprzedaży, określonej zgodnie z § 3 ust. 5 Regulaminu. Po tym
terminie oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca. Istnieje możliwość przedłużenia
terminu zapłaty poprzez uzgodnienie ze Sprzedawcą.
§ 5 DOSTAWA
1. Informacje o kosztach dostawy są
uwidaczniane w procedurze składania Zamówienia (w interaktywnym formularzu)
oraz w e-mailu potwierdzającym złożenia Zamówienia przez Klienta. Koszty
dostawy doliczane są do ceny Towaru i ponoszone są przez Klienta.
2. Opłata za dostawę jest wskazana na
dokumencie sprzedaży jako oddzielna pozycja. Jeżeli opłata zostaje uiszczona
przez Sprzedawcę na dokumencie sprzedaży pozycja opłaty nie występuje.
3. Szczegółowy cennik oraz warunki
dostawy związane z wyborem przewoźnika, formami płatności oraz informacje o
progach kwot Zamówień, dla których obowiązuje darmowa dostawa znajdują się na
stronie Sklepu w zakładce KOSZT DOSTAWY. Jeśli wartość
Zamówienia realizowanego na terenie Polski przekracza kwotę wymienioną w
kolumnie "DARMOWA DOSTAWA OD ZAMÓWIENIA POWYŻEJ", koszty dostawy są
uiszczane przez Sprzedawcę, tzn. Klient nie ponosi kosztów dostawy.
4. Dostawa odbywa się pośrednictwem
firm kurierskich. Decyzję o tym, za pośrednictwem której firmy zostanie
zrealizowana dostawa, podejmuje Klient w trakcie składania Zamówienia.
§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
1. Warunkiem realizacji Zamówienia
jest podanie przez Klienta w interaktywnym formularzu prawdziwych danych
osobowych i kontaktowych (umożliwiających weryfikację i potwierdzenie przyjęcia
Zamówienia do realizacji).
2. W przypadku ewentualnego
przedłużenia się terminu dostawy Klient jest o tym niezwłocznie informowany.
3. Procedura realizacji Zamówienia
zostaje uruchomiona od chwili zawarcia umowy sprzedaży, określonej zgodnie z §
3 ust. 5 Regulaminu, ale nie wcześniej niż od chwili zaksięgowania zapłaty z
Towar (w przypadku przelewu).
4. Zamówienia są realizowane
wyłącznie w dni robocze. Zamówienia składane w soboty, niedziele i święta są
realizowane pierwszego kolejnego dnia roboczego.
5. Dostawa Towarów o różnym czasie
realizacji dokonywana jest po skompletowaniu wszystkich Towarów.
6. Czas oczekiwania na dostawę wynosi
od 48 godzin do 21 dni. Na czas oczekiwania składa się czas realizacji
Zamówienia (skompletowanie Towarów) oraz przewidywany czas dostawy (już od 24
godzin w przypadku terenu Polski).
7. W przypadku błędnego lub
niedostatecznego podania danych osobowych lub kontaktowych Sprzedawca dołoży
wszelkich starań, aby skontaktować się z Klientem w celu potwierdzenia złożenia
Zamówienia. Jeśli Zamówienia nie będzie można potwierdzić w terminie 3 dni
roboczych z uwagi na brak możliwości kontaktu z Klientem oferta Sprzedawcy nie
jest wiążąca.
8. Jeżeli Klientem jest Konsument,
Sprzedawca wydaje Towar Konsumentowi, nie później niż trzydzieści dni od dnia
zawarcia umowy, chyba że umowa stanowi inaczej.
9. Dowodem dokonania zakupu jest
paragon lub na życzenie Klienta faktura VAT, które Klient otrzymuje, wraz z
Towarem lub w oddzielnej przesyłce. Klient upoważnia Sprzedawcę do wystawienia
faktury bez podpisu Klienta i przesłania jej w formie papierowej.
10. Miejscem
spełnienia świadczenia przez Sprzedawcę jest wskazane przez Klienta w
procedurze składania Zamówienia miejsce odbioru Towaru (adres dostawy).
11. Odbierając
dostarczoną przez kuriera przesyłkę z Towarem Klient obowiązany jest ją zbadać
(na podstawie art. 545§ 2 Kodeksu cywilnego). W przypadku uszkodzenia
przesyłki Sprzedawca zaleca sporządzenie protokołu szkody w obecności kuriera
oraz niezwłoczne poinformowanie o tym Sprzedawcy. Brak sporządzenia protokołu
szkody nie jest równoznaczny z wygaśnięciem prawa Konsumenta do złożenia
reklamacji w zakresie uszkodzeń powstałych w trakcie dostawy; protokół jest
jednak pomocny w procedurze reklamacji. Brak protokołu uszkodzenia przesyłki
może utrudnić Konsumentowi dochodzenie ewentualnych roszczeń od Sprzedawcy oraz
ustalenie osoby odpowiedzialnej za uszkodzenie przesyłki. Reklamacje w zakresie
uszkodzeń powstałych w trakcie dostawy złożone przez Klientów niebędących
Konsumentami, bez załączonego protokołu szkody, nie będą rozpatrywane.
§ 7 RĘKOJMIA I GWARANCJA
1. Sprzedawca jest odpowiedzialny
względem Klienta za wady fizyczne lub prawne zakupionego Towaru (rękojmia), na
zasadach określonych w Kodeksie cywilnym, w szczególności w przepisach art. 556
oraz art. 5561-5563 KC.
2. Klientowi z tytułu rękojmi
przysługuje prawo do złożenia reklamacji zakupionego Towaru.
3. Reklamacja może być złożona
pisemnie listem na poniżej podany adres lub za pomocą poczty e-mail (biuro@agro-parts24.pl):
· AGRO-PARTS Marek
Czyżewski
· Dragany 24A
· 23-145 Wysokie
4. Przed złożeniem reklamacji
zalecane jest skontaktowanie się ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty e-mail
lub telefonicznie – pomoże to w sprawniejszym rozpatrzeniu reklamacji.
5. Składając reklamację Sprzedawca
zaleca podanie danych kontaktowych Klienta, dokładne opisanie przyczyn
reklamacji i żądań wobec Sprzedawcy, a także dołączenie dokumentu sprzedaży
bądź jego kserokopii. Reklamacje złożone przez Klienta niebędącego Konsumentem,
bez załączonego dokumentu sprzedaży, nie będą rozpatrywane.
6. W razie konieczności uzupełnienia
ewentualnych braków reklamacji – Sprzedawca niezwłocznie skontaktuje się z
Klientem w sposób wskazany w § 2 ust. 4 Regulaminu.
7. Klient, który wykonuje uprawnienia
z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na poniżej podany
adres:
· AGRO-PARTS Marek
Czyżewski
· Dragany 24A
· 23-145 Wysokie
8. W celu usprawnienia procesu
reklamacji Klient może także postąpić zgodnie z poniższymi wskazówkami:
· wypełnić
formularz reklamacyjny znajdujący się tutaj: Formularz
reklamacyjny
· wysłać formularz
reklamacyjny poprzez e-mail na adres: biuro@agro-parts24.pl, następnie w
ciągu 2 dni roboczych od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego oczekiwać
kontaktu od Sprzedawcy, a później – jeśli Klient zdecydował się na wysłanie
reklamowanego Towaru poprzez firmę kurierską wskazaną w formularzu
reklamacyjnym przez Sprzedawcę – w ciągu 3 dni roboczych należy oczekiwać na
kontakt od kuriera, który odbierze reklamowany Towar. Wysłanie reklamowanego Towaru
za pośrednictwem kuriera wskazanego przez Sprzedawcę na zlecenie Klienta
możliwe jest tylko na terenie Polski.
9. Klient może wysłać reklamowany
Towar poprzez firmę kurierską wskazaną przez Sprzedawcę – w tym celu Klient
powinien skontaktować się uprzednio ze Sprzedawcą.
10. Reklamacje z
tytułu rękojmi rozpatrywane są zgodnie z treścią ustawy z dnia 23 kwietnia 1964
r. Kodeks cywilny.
11. W procedurze
reklamacji Sprzedawca nie przewiduje możliwości pozasądowego rozstrzygnięcia
sporu.
12. Klient może
wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy niezależnie od
uprawnień wynikających z gwarancji.
13. Uprawnienia
Klienta z tytułu rękojmi nie ograniczają uprawnień Klienta wynikających z
gwarancji udzielonej przez gwaranta – na zasadach wskazanych w dokumencie
gwarancyjnym, o ile takowy dokument zostanie do Towaru dołączony.
14. Sposób
realizacji gwarancji jest ustalony przez gwaranta w dokumencie
gwarancyjnym. Termin gwarancji wynosi dwa lata od dnia wydania Towaru
Klientowi, chyba że dokument gwarancyjny stwierdza inaczej.
15.Informujemy, że każdy Konsument może
skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń. W tym celu została udostępniona unijna platforma internetowa ODR,
dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma ODR
stanowi interaktywna i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej
obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego
rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z
internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 8 ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1. Konsument może odstąpić od umowy
sprzedaży Towarów zakupionych u Sprzedawcy bez podania przyczyny, składając
stosowne oświadczenie w terminie 14 (słownie: czternastu) dni, licząc od dnia
wydania Towaru (tj. od dnia od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub
wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik). Do zachowania tego
terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
2. Odstępując od umowy sprzedaży
Towaru Konsument może posłużyć się jednym z wzorów oświadczenia znajdującym się
poniżej, jednak nie jest to obowiązkowe.
3. Prawo odstąpienia od umowy
zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
· w której
przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według
specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb;
· w której
przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu,
której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia
lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
· w której
przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój
charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
· o świadczenie
usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta,
który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
4. W razie odstąpienia od umowy
Konsument zobowiązany jest do zwrotu Towaru niezwłocznie, na poniżej podany
adres, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
· AGRO-PARTS Marek
Czyżewski
· Dragany 24A
· 23-145 Wysokie
5. Konsument może wysłać zwracany
Towar do Sprzedawcy poprzez firmę kurierską wskazaną przez Sprzedawcę (DPD) – w
tym celu Konsument powinien skontaktować się uprzednio ze Sprzedawcą. Wysłanie
zwracanego Towaru za pośrednictwem kuriera wskazanego przez Sprzedawcę na
zlecenie Konsumenta możliwe jest tylko na terenie Polski. Ponoszony przez
Konsumenta koszt wysłania zwracanego Towaru do Sprzedawcy wynosi w takim
przypadku 25 zł.
6. Konsument ponosi odpowiedzialność
za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób
wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
Towaru.
7. W przypadku odstąpienia od umowy
Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty
dostarczenia Towaru do Konsumenta (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających
z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły
sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym
przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został
poinformowany o wykonaniu przez Konsumenta prawa odstąpienia od umowy.
8. Zwrot płatności jest dokonywany
przy użyciu takich samych sposobów płatności, jaki został przez Konsumenta
użyty w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Konsument zgodził się na inne
rozwiązanie.
9. Sprzedawca dokonuje zwrotu
płatności w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od
umowy, ale może wstrzymać się ze zwrotem tych płatności do czasu otrzymania
Towaru lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego odesłania, w zależności
od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
10. Jeżeli Konsument
wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia
oferowany przez Sprzedawca, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu
Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
11. Konsument ponosi
bezpośrednie koszty zwrotu Towaru – zgodnie z cennikiem przewoźnika, przy
pomocy którego Konsument dostarcza zwracany Towar do Sprzedawcy, tj. Konsument
odsyła Towar do Sprzedawcy na własny koszt, który nie podlega zwrotowi.
§ 9 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH I
PRYWATNOŚCI
1. Składając Zamówienie (w
szczególności wypełniając interaktywny formularz) Klient wyraża zgodę na
przetwarzanie podanych przez niego danych osobowych w celu realizacji i obsługi umowy
sprzedaży Towaru przez Sprzedawcę, który jest jednocześnie administratorem
danych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie
danych osobowych.
2. Dane osobowe znajdujące się w
bazie danych Sprzedawcy nie są przekazywane podmiotom nie uczestniczącym w
realizacji umowy sprzedaży Towaru.
3. Klient zgodnie z ustawą o ochronie
danych osobowych ma prawo wglądu do swoich danych osobowych, możliwość ich
poprawiania oraz usunięcia. Sprzedawca zapewnia każdemu Klientowi prawo
kontroli przetwarzania danych zgodnie z art. 32 ustawy o ochronie danych
osobowych.
4. Podanie danych osobowych jest
dobrowolne, jednakże brak zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia
sprzedaż Towaru Klientowi.
5. Szczegółowe informacje w zakresie danych
osobowych i ochrony prywatności zostały zawarte w zakładce „Polityka prywatności” na stronie
Sklepu.
§ 10 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W sprawach nieuregulowanych
Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym w
szczególności postanowienia Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014
r. o prawach konsumenta.
2. Regulamin nie wyłącza oraz nie
ogranicza żadnych uprawnień Konsumenta, które przysługują mu na mocy bezwzględnie
obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy
postanowieniami Regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa,
przyznającymi Konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.
Postanowienia umów mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia ustawy o
prawach konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy tej
ustawy.
3. Regulamin dostępny jest dla
Klientów w wersji elektronicznej na stronach Sklepu www.agro-parts24.pl (zakładka „Regulamin” ).
4. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz
udostępnienie Klientowi treści zawieranej umowy następuje poprzez:
· udostępnienie
Regulaminu na zasadach określonych w § 11 ust. 3 Regulaminu,
· przesłanie
Klientowi wiadomości e-mail,
· przesłanie
Klientowi dokumentu sprzedaży.
5. Powyższy regulamin obowiązuje od
dnia 25 grudnia 2014 roku.
Data aktualizacji: 2016-12-28 11:29:00